NB!  Kun for Multinets kunder !

01. Februar 2001Driftsforstyrrelser
Vi har i dag opplevd driftsforstyrrelser i perioder, og det ser ut til at vi har løst problemet.

Mvh.
drift@multinet.no
29. Januar 2001Strømstans i PIR senteret
KPN Qwest melder om at linjeproblemer skyldes strømstans i PIR senteret. UPS'ene som beskytter mot slike tilfeller, er også gått tomme for strøm grunnet varigheten av utkoblingen.

Det er vanskelig å estimere feilretting, men det arbeides med problemet. Vi kan bare beklage.

Mvh.
drift@multinet.no
05. Januar 2001Uheldig med en liten omstart
En av våre servere, Reality, vare nede i 10 minutter i dag, grunnet en omstart.

Alle systemer går nå som normalt.

Mvh.
drift@multinet.no
24. November 2000DoS Angrep
Vi hadde et kraftig DoS angrep mot oss, noe som resulterte i at vi mistet kontakt med omverden i ca 5 min.
Problemet er utbedret.

Mvh.
drift@multinet.no
1. november 2000Problemer med pålogging
Vi hadde et lite problem med autentiseringen av våre kunder, dette grunnet en harddisk som gikk full.
Problemet er fikset.

Mvh.
drift@multinet.no
13. oktober 2000Feilrapport fra Telenor
Telenor har nå lokalisert feilen som gjorde at noen kunder ikke kom gjennom på 810 nummerene våre, og det viser seg at feilen ikke lå hos Telenor.

Feilen gjelder nemlig bare kunder som benytter seg av fast forvalg, og det er dermed den leverandøren man benytter på forvalg som har problemet. Telenor nevnte imidlertid at man kan benytte 1531 som forvalg for å gå rett gjennom Telenor sitt nett.

Mvh.
drift@multinet.no
12. oktober 2000Telenor har problemer
Noen av våre kunder opplever opptatt signal ved benyttelse av 810 nummerene våre. Dette er et problem lokalisert hos Telenor, og utbedring er underveis.

Nummeret som ligger bak disse 810 nummerene, 73 50 38 00, fungerer som normalt, og en løsning er derfor å benytte dette nummeret til feilen er utbedret.

Mvh.
drift@multinet.no
03. oktober 2000KpnQwest har problemer med utenlandslinjer
Vi opplever for tiden problemer med endel av vår utenlandstrafikk. Dette skyldes feil i Stockholm. Teknikere jobber med problemet.

(Sakset fra KpnQwest)

Mvh.
drift@multinet.no
08. september 2000Telenor har problemer med linjene inn til MultiNet AS
Telenor har igjen problemer med våre 2 Mbit linjer. Det fører til at våre brukere enten får opptattsignal, eller at de ikke kommer igjennom.
Telenor jobber med saken !
mvh. drift@multinet.no
23. august 2000Telenor har problemer med linjene våre inn
Det er bare å beklage, men Telenor har store problemer med våre to 2Mbit linjer inn. Det er disse linjen alle oppringt brukere benytter.

Det som skjer er kort fortalt at kanalene som de to hovedlinjene består av, går i en slags heng status. Dette medfører igjen at dere med routere opplever at dere ikke kommer på nett, mens oppringt brukere opplever opptatt.

Telenor jobber med saken, og har gitt den høy prioritet, da de sier at lignende har de ikke opplevd tidligere.

Vi kan bare beklage det inntruffne.

Mvh.
drift@multinet.no